Tuesday, September 20, 2011

FAQ

skrang ni jarak rumah n ofis aku kira-kira 90km...bunyinya xdelah jauh sangat kan...tp sapa yg tau jalan ke Jelebu ni, mmg azab jugak lah...sekarang ni aku rasa mmg akulah yg pegang rekod berulang tiap-tiap hari paling jauh kot...so antara FAQ yg selalu aku terima adalah

Jauh ko berulang, pkul berapa kau keluar?
Keluar 6.30pg..paling lewat boleh kluar 6.40pg itupun mmg kena bawak kete ala-ala Lewis Hamilton..smpai umah 6.30ptg

Ko x penat ke?
Penat...tp bila balik jmpa anak n En Hubby mmg hilang penat lah...( cliche kan jawapan?? )

Blik ko masak x??
Kadang - kadang..tp bila aku msak tu jangan haraplah hari-hari keje ni aku nak masak mcm Ikan Masak Stim, Udang Goreng Butter ke...mmg masak yg simple aje...syukur aku dapat En Hubby yg x memilih...ayam msak kicap pun jadi...kekadang ada mkan luar or tapau...

Bila masa ko wat house chores??
Untuk ke sekelian kalinya aku bersyukur dapat En Hubby...kalau dia shift petang or malam, bila aku blik umah mmg dalam keadaan tip top..setakat vacum, mop, sidai kain mmg dia akan buat tanpa disuruh..klau x setiap hari pun selang sehari dia akan buat...oh..i love my hubby

Kenapa x duduk tengah - tengah ?
Aku keje 8 to 5...En Hubby plak keje shift..ada pagi, petang and malam...n keje dia x tentu masa..contoh kalau keje pagi n OT petang, dia akan ada gap 4/5 jam..so time tu biasanya dia spent untuk anak bini dia ni..klau dah dok jauh, tentu dia x larat nak ulang alik 2/3 kali...xkan 1hari x jmpa anak bini kot...so xpelah...give n take lah dalam hal ni..

Berapa ko abis untuk minyak monthly?
Lebih kurang dalam rm250 - rm300

Kejap aje lah ko luang masa ngan Imran?
Jejak aje kaki aku kat umah mmg aku peruntuk masa untuk En Hubby n Imran..x istilah ME time...xpe..aku x kisah...aku boleh tuntut hujung minggu atau waktu lain...time ni lah aku nak catch up balik apa yg aku dah tertinggal selama 12jam utk hari tu...TV lagi lah aku x heran..

aku pun bersukur sbb ada officemate yg sudi tumpangkan aku...even akau berulang harai-hari tp aku x lah drive smapi Jelebu sbb aku akan drive smpai Seremban then tumpang officemate aku..memula Kak Shikin, then Suria skang Azah plak...semoga Tuhan membalas jasa baik mereka...amin



3 comments:

mama... said...

itulah pahit manis kehidupan namanya ;)

p/s: beb, poli nilai nk bukak kan? apalaga??

Wani Rahman said...

erul...

itulah..tp ada yg dok tanya berulang kali...poli nilai mmg dah bukak tp xde course awam...xdpt msuk...grrr

Suzie said...

Actually boleh masuk under jmsk tp disebabkan poly n kk dah split so agak susah sket sbb Ada yg dpt but poly to poly la...doa2 la kot2 miracle berlaku n combine semula ke