Tuesday, January 25, 2011

1st Experince

dah lbih 10thun aku ada lesen, blum pernah lagi aku alami major breakdown or excident..Thank God and Alhamdulillah..tp semua itu berubah sbb jumaat lpas merasa lah aku tersadai kat tepi jalan kat Lekas Highway tu...yg aku terkejut ngan diri aku sendiri masa tu sbb aku rasa aku x cuak lngsung...nape tah...maybe sbb jadi kat highway so rasa secure skit..kete pun x bnyak...cuba klau jadi kat jalan biasa..siap ngan jem bagai...confirm aku menggelabah noksss..

sebenarnya pernah rasa kete mati tngah jalan...masa pratical kat Terengganu dulu (yan..ko ingat x peristiwa tu??)..tapi masa tu lagilah x gelabah lngsung sbb ada 2 superhero..hahaha..yang aku n yana boleh feeling puteri kat atas kete berhiasa lak...hahaha...

berbalik cerita balik...aritu bkan aku bwak kete aku pun, bwak kete abah aku...sbb ingat nak ke Penang ngan kete tu...so nak isi minyak bagai...otw blik keje tu kat Lekas Highway tu...tngah sedap speeding, terasa semput semacam aje kete tu...bila rasa camtu aku yg bijaksana ni (eceh..) dok lah kat lane pling kiri..lelama mati lak kete tu...trus msuk kat emergency lane.

dngan pantasnya call En.Hubby...pastu bermulalah episod aku mengira kereta smbil menunggu En.Hubby...tp x lama pastu, peronda Lekas datang...bagus gak..sbb aku dah mula pikir strategi klau mat-mat rempit datang ke, towing trak yg paksa-paksa tu datang ke...trus rasa horror...

abg hero yg pertama
abg hero yg ke-2 tiba
sementara En.Hubby nak smpai lah...abislah aku interview abg peronda tu...setakat sejarah keluarga dia, insyallah aku boleh jawab...tapi nama dia lupa plak aku nak tnya..En.Hubby yg gagah perkasa tiba ngan bateri baru...tapi x gak boleh start...ikhtiar terakhir adalah tow truck..abg peronda tu bg no membe dia...skali tarik smpai ke Nilai dia nak rm150...gilo ke apa...Nilai lg sejengkal aje ngan tmpat kejadian ok...tetiba terpndang ( drama abis...siap ngan tiba2...hahah ) sticker AAM...call n tnya bgai...dia charge baru RM1/km...baru logik..


tup tap...pkul 8 gak aku bertolak ke Penang...baru jnji ngan BBF nak konvoi..sian En.Hubby..pnat settle psal kete ni, kena drive 5 jam lak...i heart u so much lah...:-P

No comments: