Thursday, January 27, 2011

Program Diet

En.Hubby skang ni tngah berkobar-kobar menjayakan misi utk mengecilkan badan...sbb dia rasa bnyak seluar dia dah mula x bole pkai...lagi-lagi sejak dia injured ni, lagilah dia x bole bersenam..maka kaedahnya hanyalah berdiet.

sebagai isteri mithali (:-P ) kenalah aku mmberi kerjasama..sah-sah aku pun risau ngan anjakan paradigma bdan aku ni..asyik mengembang ke arah paksi-x aje ha...ke arah paksi-y dah x mngkin lah kot...lebih had umur dah...

program diet pun bermula minggu ini...sebagai permulaan adalah mengurangkan pengambilan nasi..ganti ngan roti...sebagai seseorang yg mempunyai tekak melayu sejati, aku mulalah menggelupur...oh no...tapi xpe..cool..cool...baru kata isteri mithali kan, so hadapkan aje...actually sbb aku sndiri mlas nak masak smpai 2 bnda...

ari pertama tu aku buat sandwich telur + fries...ari kedua sandwich ayam + cendawan goreng..keberkesanannya aku x pasti lah...fries & cendawan goreng tu aje dah berkilo - kilo minyak dan lemak...hahaha...

menu hari kedua
pastu arini dah mula blur nak wat sandwich apa lagi..apa lagi jenis sandwich yg ada dlam dunia ni??...

  
kesian budak bulat ni...kena makan roti gak...nsib baik siang dia dah bnyak mkan kat umah pengasuh dia

No comments: