Thursday, June 2, 2011

travelling with toddler

msa travel ke Padang n Bukit Tinggi aritu..yang paling pening bila pikir nak packing barang anak bujang aku...dpat plak aku ni jenis klau boleh nak angkut semua bnda...sbb dok sngt selalu pikir takut bnda tu pkai last minit kan...ini lah jadinya...sbb Air Asia tu bkan abah aku pnya yg membolehkan aku nak angkut bebnyak barang...kang skit - skit nak kena bayar..maka terpaksa lah aku mengawal diri...akhirnya aku pnya beg lagi ringan dr Pn Yana...:-)

yang paling aku runsing klau tetiba Imran x sihat ke...tu abis segala jenis ubat aku bwak..tang susu dia lagi
kalau ikutkan ini bukan lah percutian pertama Imran...kan sebelum ni dah ke Penang melawat Aunty Ojah..tp bila pg umah kwan-kwan ni, thanlah lagi sbb kot apa yg kurang boleh pau aje aunty ojah...pastu dlam Malaysia...bsuk-bsuk pun kita tau mana nak crik kot apa-apa hal

balik cite susu tadi...bagi meringan kan beg, 1/2 blan sblum pg aku dah mula mengumpul pek sample susu anak aku...hahah...geliga x kepala otak aku??...hehehe...dpatlah 15pek kot klau x salah...so lpas dah 3 ari...so bwak skit aje lg utk ari ke 4 n utk extra..kotlah tetiba anak aku over lapar ke...

kaedah nak jimat berat beg
ubat - ubatan dia pun aku ready klau demam, selsema n batuk..untuk ibu n babah dia cuma Panadol n Pil Che   Kee Teck On...sbb aku ni senang sngt kena food poisoning..ubat demam Imran suka Panadol Syrup..untuk ubat batuk n selsema Imran, aku ambik kat pead dia yg kat kl, Dr Shanaliza..mmg senang nak bagi dia sbb ubat tu rasa pisang...oo...tdak lupa Cool Fever..anak sihat, ibu senang..:-P..campur lagi ngan bedak - bedak n minyak dia...Imran klau ada rashes, x kira kat leher ke, tengkok ke, kat bebird ke dia serasi ngan bdak Agnesia aje...ltak 1/2 kali confirm hilang...


R-L : beg make up ibu, beg ubatan, beg 'make up' anak bujang aku

ubat - ubatan
minyak yu yee, bedak agnesia, vicks, cream mosquito bite
pampers lak mmg aku ikut hasil perkiraan 1hari brp keping...budget sehari pkai 7keping x 4 =28 keping...aku bwak extra2keping = 30keping...tapi ada gak lebih 3/4 keping...so kira misis aku utk tdak bwak bnda berlebihan pun berjaya lah..hasilnya aku bwak 3 beg..2 baggage n 1 hand carry...

sebelum

selepas..jumlah masih sama cuma size aje berubah...:-P

No comments: