Thursday, June 30, 2011

18 months

sedar x sedar dah 18months anak bujang aku ni..so far alhamdulillah Imran membesar dengan jayanya..cuma tang berat badan aje kurang memberangsangkan..ikut kata nurse graf dia kira ok...tp tok wan dia slalu kata dia kurus..dok risau dia x ckup makan kat umah pengasuh dia...

akal dia pun sngat panjang..ada aje bnda dia nak buat..klau memanjat tu jgn cakaplah...apa bnda dalam umah ni dia x panjat...setakat grill umah ni, mmg dah smpai atas sekali dah...kabinet tv aku tu dah naik lendut lah sbb kan dia...nak kata sbb tv, lama dah aku sangkut kat dinding...bola plak mmg fav dia...ternmpk tv kat mall yg psng bola pun dia jerit gol..lalu kat padang bola pun dia jerit gol..segala bnda yg kat lntai msti nak di sepaknya..mangkuk ke, bantal or kusyen ke..yg paling terbaru dia pgi sepaknya durian..aku punyalah menjerit, sekali dia sepak skali lg...ambik ko..skit x nangis pun...anak oo anak...

mulut pun tngah becok nak bercakap...klau ambik dia dr umah pengasuh dia becok dia bercerita memcm...cite aktiviti dia xpun bebel psal ambik dia lmbat...satu fiil Imran jgnlah ambik dia last skali..mulalah dia buat perangai kat umah pengasuh dia..antara perkataan yg boleh consider jelas skit dia sebut mcm babah, ayer (air), cicak, ibuk (ibu),mak, atuk, ball, mama,ayah, nak, dah, kakak...yg lain mcm pelat-pelat skit mcm..tet (cat), berk (bird), wah (wan), tit (sakit)


so dalam jadual imunisasi, 18months mmg kena cucuk..dr cite2 mommy lain jab ni teruk skit..nurse pun kata 1/2 ari kaki akan lenguh n bengkak plus demam lagi...sekali x ku jangka anak bujang aku yg super lasak tu x than sakit rupanya...msa kena cucuk tu pun mmg dia meraung tp kejap aje...lpas cucuk tu aku hntar ke umah pengasuh dia mcm biasa...dlm pkul 4 lbih tu pengasuh Imran call kata Imran dah menangis2 ..nsib baik aritu aku blik awal truslah pick up dia...

rbila aku ambik, dia mmg x kasi pegang langsung kaki dia tu...duduk dalam kete tersandar aje...kat umah pun baring aje..salin pampers pun dah mcm org kena dera..soh berdiri pun x nak..parah aje rupanya...xtaulah mmg btul-btul sakit or drama king aje...aku tnya Pn Widhad dia kata Naufal maintain aje...

esoknya baru Imran boleh berdiri..malam-malam skit baru boleh berjalan mcm biasa..tp itu pub 70% dr prangai sbnar dia..kemas lah skit umah aku msa tu..hehe..








ha...gitulah gaya anak bujang aku ni...nak kata kesian mmg kesianlah...tp gaya mcm jenis x than skit ni...hehe..dok layan upin ipin aje kat youtube..msa ni lah aku bru tau dia minat upin ipin..perasan x kat peha kiri Imran ada warna merah??..tu hasil kekreatifan dia sendirilah..2/3 ari before dia kena jab tu..tah mana dia jumpa white board maker kat umah pengasuh dia tah...aku ambik pang tu dah ada...


ikut lah nak...nasib baik conteng badan sendiri..kot conteng umah pengasuh tu, 1 keje plak ibu nak menyentalnya...

No comments: