Wednesday, May 30, 2012

Car Seat, Stroller n Buggy

Masa tngah ngandung Imran, aku dok sibuk usha baju aje..msa tu tngah menggila kat romper...so online shopping pun asyik bnda yang sama aje..msa tu plak mmg xde kesedaran pasal breastfeeding lagi..so breast pump n segala bagai mmg x ambik tahu..tp alhamdulillah dapat gak Imran breastfeed smpai 8 blan..azam anak kedua nnti ( yg blum ada rezeki ) mmg nak exclusively breastfeed selama mungkin..

Travel equipment yang mmg aku rasa perlu sngat adalah car seat..dr start aku mengandung aku mmg dah azam nak bwak Imran ke Parit Raja..bela anak sensorang haruslah ada carseat..camne plak aku nak hntar dia ke pengasuh plak nnti...dr aku beli baby carrier or bassinet baik aku beli car seat terus yang boleh pakai smpai umur 4 tahun..hambik ko...msa ni tawakal aje kot-kot anak aku xnak dduk mmg rugi lah...


Tu gambar 1st time dia naik car seat tu...dr umah sewa aku ke umah pengasuh tu xsmpai 5min pun..itu pun dia boleh lelap...so alhamdulillah smpai skng Imran masih nak lagi dduk dlam car seta dia..berbaloi-baloi ibu beli untuk ko nak...memula dulu kalau travel aku dok blkang ngan dia..tp kejap aje..pastu mmg xde dah...dok lah belakang sensorang...tp letak lah toys dia 2/3 bijik...skang ni ada masa naik aje kete mmg dia akan masuk terus dalam car seat dia...pastu mcm dpt candu, blum pun kuar dr Nilai tu tngok dia dah lelap..senang hati ibu..







ni gambar latest Imran ngan car seat dia
Mcm aku ckp td, travel equipment yg aku rasa perlu adalah car seat...x rasa plak nak beli stroller..bila dah dok Parit Raja, hujung minggu aje mmg akan merayap kalau En Hubby xdtng..so agak x selasa nak dukung Imran setiap msa..ksian kat dia pun satu hal..so pegi lah usha stroller kat area Batu Pahat aje..rembat aje mana yang nmpak ok skit..janji Imran selesa..ni pun sama, xsmpat abis pusing 1 floor kat BP Mall
 tu anak aku dah lena...sedap aje...



Bila Imran dah boleh dduk, rasa kesian plak kat dia sbb x bole tngok dunia..sbb stroller tu boleh ditegakkan 90 darjah...cuma dalam 60 darjah aje..kebetullan pg warehouse sale..jmpa plak buggy yang murah...cargas aje menyambar nya.lagi pun jimat skit space dalam keta...so skng stroller dah smpan dalam stor..tunggu turunkan kat adik dia...pgi memana bwak buggy aje..Alhamdulillah smpai skng kalau jenjlan mmg dia nak lagi dok dlm buggy..xdelah penat ibu n babah nak mengejar dia..guna se maksimum mngkin ye..sampai ke Bandung n Bukit Tinggi buggy ni dah smpai

tepi pantai pun bwak buggy

Bukit Tinggi

Penang

Sunway Lagoon

Bandung


Alhamdulillah sbb aku rasa amat berbaloi beli semua ni sbb anak aku nak pakai lagi..xde lah episod menjerit-jerit bila kena dok car seat..X merasa Imran nak dapat McLaren, Maxi Cosi, Chicco lg.. rezeki kat tmpat lain ye nak...tp ada gak brang Imran yg aku menyesal beli..nnti lah aku cite

5 comments:

Suzie said...

Bagus nya imran behave dok dlm car seat,ilyas tak blh sbb dia meronta2 nak keluar...tak biasa n akak dok pegang dia kat blkg tu yg dia tak nak dok dlm tu!akak so far brg yg rasa berbaloi beli ialah buaian elektrik n cot pulak rasa kalo tak beli dulu pun tkpe

r.i.t.a said...

wah...pandai anak ko wani...
sampai ke beso nak dok car seat lg...
anak aku yg sulung tu bile dh 2 tahun lebih, meraung-raung tamo dok car seat...

Wani Rahman said...

kak suzie : stkat ni blum ada drama lagi klau dia dok car seat..lgpun kalau xdduk car seat bnyak sngt keje dia buat..baiklah dduk

rita : alhamdulillah...dia tau kot ibu dia x brp rajin nak lyan dia..tu dia pasrah dok car seat..hahaha

MyKhalish Journey said...

Good Boy Imran... proud of YOU. ;) mmg sgt2 memdhkan bila guna carseat & stroller. dorg pun lgk selesa. nnt Aqil, Imran & Amni, boleh upgrade ke booster seat, hadiah utk jd dewasa. ekekeke....

Wani Rahman said...

tq mummy AK..selagi dia muat n nak dok car seat tu, aku mmg suka sngt..tgh berpikir gak psl booster seat tu..tp nnti dulu lah...biar lunyai car seat dulu