Tuesday, May 29, 2012

Genting With Love


**post yg super panjang n a lot of pictures**

Tahun ni mmg dah plan xmo ada percutian mega kecuali ke Medan ( mega aku msih di Asia Tenggara aje pun )..sbb ada plan lagi MEGA..skali percutian ke Medan pun xdpt proceed, plan MEGA pun blum terlaksana..so sbgai ganti kami plan cuti-cuti Malaysia aje lah..rasanya dlam 2012 ni lah percutian pertama kami...itu pun x jauh...45min aje dr umah parents aku...xpelah asalkan dpt spend quality time ngan 2 buah hati tu

Pengasuh Imran mmg lama dah nak mntak cuti pada 26/4 n 27/4 sbb nak melawat anak dia di Indonesia..so dr kena cuti 2/3 kali so kami pun plan pgi bercuti waktu tu...start cari hotel..sbnarnya tahu dah apa hotel yg kami nak sbb budget pun ala kadar..cuma survey mana yg offer lebih murah..last skali booked melalui www.hotels.com...sapa nak pg bercuti better book hotel dr web mcm ni ...ada bnyak lagi mcm agoda, booking dll sbb jauh lagi murah dr web hotel berkenaan.

Aku mmg klau boleh nak elak pgi hujung minggu..bila bwak toddler ni, kita mmg kena bnyak ikut ragam dia...waktu tido dia, waktu makan dia...so dah tau yg kalau pg weekend aku bakal menghabis kan masa beratur aje...sbb planning kami ambik tiket unlimited all park..so boleh blik hotel jap tgh hari bagi Imran ( dan juga mak bapak ) tido dulu..pastu smbung balik

Day 1
Bertolak dari Nilai dlm pkul 11pg, singgah Keramat utk lunch ngan Abah aku..dlm pkul 2.30ptg baru gerak naik..sbb ingat check in pkul 2 ptg..sekali Imran bantai menangis dr umah parents aku smpai 3/4 jalan sbb nak atuk dia...grrrrr..mmg tensi..smpai dah x kuasa nak pujuk...itu pun senyap sbb tertido..penat menagis lah tu..

ksian anak ibu..travel bwak plastik bag petronas aje...dlm tu harta karun  paling berharga..ULTRAMAN

kami dok First World Hotel..kaunter nak check in aje aku rasa ada dlm 50 kaunter..hotel ni mmg pilihan tourist  yg dtng nak berjudi sbb rate murah..bilik yg kami pilih bukanlah mewah sngt..ala kadar aje..tp selesa untuk 3 org. Nasib baik bertolak dr Keramat pkul 2.30ptg..sbb rupanya check in pkul 3ptg..so smpai around 3.20ptg tu mmg just nice

Petang tu mmg x plan nak pgi mana..so lepak dlm bilik smbil menidurkan diri..Lpas maghrib perut pun dah lapar so turun ke Inddor Theme Park..Sini ada segala fast food..KFC, McD, Marry Brown, Pizza Hut dll..ada jugak Food Court n restoren lain..so pilih mkan kat Food Court aje...aku order Fried Oyster..sumpah xsdap..!!!!...nsib baik En Hubby order Nasi Ayam...tmpng lah mkan tu..

Mulanya mmg xnak main apa-apa lg..tapi Imran dah nmpak segala ride tu, so terpaksa gak beli tiket..tp beli yg per ride..rm8/ride..kira mahal gak...dpat 3/4 kali naik ride, trus grab Imran naik bilik..kang panjang lagi cite mamat ni..





balik, wash up n ZZZZzzzZZzzzzzz

Day 2
Masa booking thru hotels tu, mmg x provide breakfast..ingat nak beli msa check in..tp staff tu x recommend sbb dia kta ramai org...n dia suggest bbrp restoren yg ok...tp end up kami breakfast KFC pagi tu...so kami laki bini mmg makan puas-puas..Imran plak dah panas punggung sbb x sbr...makan pun dah xnak..tp mmg ready makanan utk dia dlm beg 

Kami ambik tiket All Park rm66 utk adult..Imran free sbb height msih dibawah 90cm..itu pun dah sipi-sipi sbb Imran dah 87cm...mmg segala family ride kami naik..kalau yg boleh naik berdua aje, kami naik bergilir..mmg xde ride yg kami kena beratur lbih dari 5min kecuali dekat Dinosour Land...itu pun sbb ada kerosakkan...mmg aritu kami melayan kehendak Imran aje..ride pun naik yg Family Ride..Ibu n Babah dia mmg rugi beli tiket, beli pun sbb nak access semua tmpt...patut kaya family Lim Goh Tong...hehe











naik benda ni aku yg terjerit lebih..Imran jadi enjoy sbb aku terjerit-jerit






bosan beratur kat Dinosour Land



Imran ketakutan tngok dinosour tu..tu menyorok lah konon



Dalam pkul 2ptg, kami balik hotel sbb dah kepenatan...babah n ibu mmg dah nmpk bantal aje..boleh plak dia nak ajak main ultraman..mkan tonik kot anak aku ni..huhu..dah dkat pkul 5 baru dia tido...maghrib aje kami terpaksa kejutkan...mlam nak trun 2nd round plak..

Dinner plak di McD aje mlm tu...dah mlas nak pikir dah...lpas tu En Hubby pgi msuk cinema 4D...aku lah melayan anak bujang ni..nasib baik ada kami ambik unlimited pnya pass...mmg anak aku naik ride tu rasa lebih 40x...

menunggu En Hubby tngok 4D

dan lagi..dan lagi..dan lagi..


dinner




 Bila En Hubby abis tngok 4D tu, kami gilir-gilir main bumper car...hah..ni lah yang baru aku main..ada lah 3x aku naik...ikutkan nak bnyak kali tp tngok Imran mcm boring dah menunggu kami

Abis main..kita balik hotel n ZZzzZZzzZZ

Day 3
Pagi tu nak turun carik breakfast pun malas...nasib baik hari sebelum tu dah beli roti n susu..so pagi tu mmg sesi bermalasan. Lepak aje dlam bilik smbil kemas barang...dlam pkul 11.30 pg kami check out..

see you next time...:-)

Aku enjoy gila bercuti kali ni sbb sngt relax..selalu pgi tmpat ada tmpat shopping so kepala otak ingat nak shopping..tp kali ni mmg rest n relax..pasni kena carik tmpat ulu skit so baru btul-btul boleh relax..


No comments: