Thursday, January 3, 2013

Imran 3rd Birthday Bash- Part I

Alhamdulillah...niat nak buat smbutan birthday Imran terlaksana gak...sblum ni bukan lah x prnah buat masa 1st n 2nd birthday dia ada gak buat tp kecil-kecilan aje...So mmg niat this year nak buat utk dia sblm adik dia kuar n adalah rezeki lebih skit. Nak kata meriah sngt tu xdelah... xdelah smpai panggil clown bagai... Cuma lebih teratur perancangan dan dapat jmput lebih ramai tetamu skit.

Di sebabkan birthday Imran tahun ni (12.12.12) jatuh hari rabu, terpaksalah postpone ke weekend yang terdekat. So buatlah on 15.12.12. Disebabkan nak jmputan melebihi kemampuan rumah sendiri utk tanggung, maka venue lain dipilih. Hehehehe. Buat kat umah atok n wan Imran @ Taman Keramat. Nasib baik umah parents dekat. Ada gak penyelamat....hehehe

Banyak gambar nak tempek ni, so kita layan gambar sambil bebel kat caption lah ye.. A picture worth a 1000 word...(alasan malas nak menaip). Ingat nak buat by part, so boleh cite lebih detail. Bila Imran baca besar nnti, biar dia tau ibu dia rajin...hehehe

Meh mula ngan Birthday Boy n Food

birthday boy sebelum siap...siap awal-awal pun kang berlengas aje..
baru selera org nak cium skit..:-)

tu sebenarnya x sabar nak korek ultraman tu...mmg smpai sudah dia makan ultraman tu aje
our family
Memula pakaikan baju lain untuk Imran...sekali tetiba dia touching kata ada org cakap dia x hensem...aku pun confuse sapa yang cakap...ke imaginasi anak aku pun x tau lah..nasib baik mmg tempah baju ni. Tempah baju ni pun sbb tau dia bakal berpeluh sebelum abis majlis. mmg kena ada 2 baju. Mmg baka babah dia kuat peluh skit. Tempah kat Kiut Kids (FB)..Mmg sini buat custom made printting tshirt.

Untuk food plak, mntak mak aku tmpah kat kwan abah aku. Memula pening gak sbb tau ni musim org kawen, catering mmg xnak layanlah kalau jmlah kecik-kecik ni. Nasib baik kawan abah aku willing nak buat walaupun dia dari Bangi. Mmg pernah tempah ngan dia n makanan dia mmg kena selera aku. Dapatlah jamu tetamu ngan Nasi Lemak Sambal Sotong n Mee Kari. Ayam goreng, nugget n fries goreng sendiri sbb tau budak-budak bukan nak mkan sngt kalau heavy ni. Pastu order skit kuih cara berlauk, talam cendol, cream puff n red valvet cake. Alhamdulillah makanan cukup utk semua tetamu.






 Cream puff tu sangat sedap...aku aje tah berapa bijik aku telan. Cream Puff n Birthday Cake aku tempah dari kawan sekolah rendah aku. Kebetulan mmg dok dekat ngan umah parents aku. Tema birthday cake pastilah Ultraman. Anak aku kan duta kecil Ultraman.

to be continued.....

2 comments:

r.i.t.a said...

sambal nasi lemak sgt sedap...

Wani Rahman said...

ye ke??...bgus2 kalau camtu..aku x smpt menikmati sangat...